Sunday, 1 June 2014

Parijsreis!!! #5

Heyy,

Okay dat hele idee van iedere dag iets posten is echt finaal mislukt :p Het is al weer een week geleden dat ik iets postte. Maar ik heb het ook heel druk gehad deze week en als ik tijd had, had ik geen zin om iets te schrijven, omdat het nogal veel werk is denk ik.. Nou, dat weet ik wel zeker. Ik ga vanavond waarschijnlijk maar een deel posten, omdat ik moe ben en morgen weer moet werken.
Toch, om alsnog het idee te krijgen dat ik 365 dagen iets post, vertel ik alles per dag, in verschillende berichten :p
Hier komt ie!

Okay vanmorgen (zondag dus en niet vandaag :p) moest ik om half negen op het station staan, omdat ik voor drie dagen met school naar Parijs ging!! Vanaf het station reden we met de trein naar Amsterdam, om daar een uur te wachten op de thalys en om daarna daarmee naar Parijs te rijden :)

Eenmaal in Parijs (na 3 of 4 uur rijden) gingen we meteen met de metro en onze bagage naar het Louvre. Dat ging gelukkig in 1x goed, omdat Anne en ik gevorderd metroreizigers zijn :D
In het Louvre moesten we eigenlijk vragen maken over een paar kunstwerken, maar we hadden de vragen over de Mona Lisa in de trein al half beantwoord (Dat kunnen wij, omdat we allebei kunstgeschiedenis hebben :D) en de andere 2 hebben we "niet gevonden". (Eigenlijk gewoon niet naar gezocht) De kunstwerken vond ik wel heel mooi, maar van sommige dingen denk ik echt dat er veel te veel dezelfde dingen van gemaakt zijn. We zijn bij de Nederlandse schilderkunsten geweest, en bij Mesopotami├ź, omdat Anne een filmpje maakte voor CKV over Cleopatra, en wij dachten: 'Misschien staat ze er wel tussen :). ' We hebben haar niet gevonden.
We moesten om een bepaalde tijd weer terug zijn bij de bagagerie, maar natuurlijk konden Anne en ik de weg niet meer terugvinden. Uiteindelijk zijn we 2x een rondje gelopen, zonder dat het de bedoeling was, maar gelukkig waren we nog wel op tijd. Daarna op het plein een foto gemaakt van de piramide :)

Heel artistiek hea?

Daarna met de metro naar het hotel gesjeesd. Daar hadden Anne en ik een kamer met z'n twee├źn, wat we allebei wel lekker vonden, omdat we de rest die meeging allebei eigenlijk niet zo goed kenden en we konden 's avonds lekker gaan slapen, meteen als wij dat wilden :). 

We hadden cous cous als avondeten, met een of ander bifi-achtig worstje, en het was niet te vreten :( Maar ik had honger en als je alles bij elkaar gooide, was het wel te doen, dus heb ik m'n bord bijna leeggegeten :) 

(wat een pokkewerk :p Ik ga nu slapen, de rest komt een andere keer wel :p)

Okayy twee dagen verder :p 

Daarna gingen we naar een rondvaartboot, daarmee zijn we langs de Eiffeltoren, Slotjesbrug en Notre Dame gevaren :) Aan het begin van de rondvaart liepen we over een nep-slotjes brug, en daar heb ik toen maar een foto van gemaakt :D

Tadaa!! :D

Daarna meteen maar in bed gaan liggen en 10x welterusten gezegd :p

Xx

No comments:

Post a Comment