Sunday, 15 June 2014

Pinkpop #15

Hey,

Ik was zondag 8 juni naar Pinkpop!!

's Ochtends vertrokken we om 9 uur, met de auto. Onderweg begon het te regenen. Mijn vader en ik dachten: NEEE!! We hoopten dat het onderweg wel droog zou worden, omdat we geen zin hadden om in de regen op Pinkpop te staan. En gelukkig werd het ook droog :)


We werden al ver van te voren een weg op geleid, naar pinkpop toe, door Duitsland :D En we hebben een dakloze Ferarri ingehaald!! (En hij daarna ons weer)

Onderweg kwamen we ook een paar rare/koele plaatsnamen tegen (sorry als je je beledigd voelt, maar ik vond ze gewoon raar of koel):

  • Thorn ^.^
  • Born ^.^ (Doet me denken aan Born in the USA)
  • Ohé en Laak :p
  • Gestel (het is volgens mijn vader Gestol, maar ik zeg Gestel, als in landingsgestel (of zeg je dan ook gestol?))
  • Echt :p (Echt waar joh?)
  • Roosteren (Hee, ik ga m'n kip roosteren in Roosteren :p)
Eenmaal bij de parkeerplaats (een grasveld bij camping C) stapten we uit en pakten we onze spullen. Ik zag de camping en had meteen zoiets van: wow, hoe hutje mutje kan je het hebben? Maar het lijkt me wel heel leuk om op zo'n camping te staan :) Op de camping stonden een paar witte tenten en ik kon het niet helemaal goed zien, maar mijn eerste gedachte was: Nee, is dit het?! Want ik dacht dus dat het hele Pinkpop die paar 'kleine' tenten was. Maar dat is het niet. 
Wat een gedachten by the way :p

Hier kwamen we bij de parkeerplaats aanrijden 

Toen liepen we langs de camping, naar de bushalte, waar de bus die ons naar Pinkpop zou brengen meteen aan kwam rijden :) Dus wij erin, en we stonden nog goed ook, want we konden zitten! We op van die klapstoeltjes, waarvan je moest gaan staan als het druk werd. En dat werd het! Er kwamen steeds meer mensen bij en wij maar blijven zitten. Mijn vader was wel heel slim, want hij zei: 'Als we nu blijven zitten en zometeen als de deuren dicht zijn gaan staan, hebben we meer ruimte.' Dus dat deden we maar. Toen de bus stopte bij een andere halte, stapten opeens heel veel mensen uit en omdat mensen best wel kuddedieren zijn, gingen wij ook maar mee :) We moesten toen nog een eindje over de weg lopen naar Pinkpop, met nog heel veel andere mensen. 

Dat ben ik :)

Toen nog even in de rij gestaan om het kaartje te laten scannen en toen waren we eindelijk binnen! Wat een mensen :o 
 ZOO VEEL MENSEN 

Chef's Special was al bezig toen we binnen kwamen. We zijn tussen de groep mensen doorgelopen, zodat we ongeveer midden voor het podium stonden, tussen de springende/dansende mensen. Dat was echt heel koel.

Daarna zijn we een rondje over het veld gaan lopen, kijken waar alles is. Mijn vader wilde heel graag naar Limp Bizkit, een soort rock, hiphop band. Ik vond het echt helemaal niets, allemaal geschreeuw en ik voelde me ook niet heel erg op mijn gemak tussen al de soort gotics enzo.

Daarna naar Nina Nesbitt geweest, zij kan echt goed zingen! Het geluid stond alleen veel te hard, waardoor het een beetje als geschreeuw klonk.

Tussendoor heb ik bij een soort 'kapper' m'n haar met een compressor omhoog laten blazen! :D Dat was echt heel stoer, het zat als een soort kuif allemaal omhoog, zonder haarlak oid.
Hij heeft een deel opgenomen, dat ze mijn haar omhoog spuit :)

video


Toen zijn we naar the Kooks geweest. Daarna kwam Ed Sheeran op het Main Stage en ik wilde graag een beetje vooraan staan, dus gingen we in het voorste vak staan, er mochten maar zoveel mensen in, dus stonden we er al veel te vroeg, in het zonnetje lekker te bakken.

Toen kwam Ed Sheeran op :) Hij begon met You need me, I don't need you. Dat nummer heeft hij uitgerekt tot ongeveer 10 minuten, toch werd het niet saai :) Tijdens het tweede nummer (ik weet al niet eens meer wel nummer :$) mocht ik bij mijn vader op zijn schouders zitten! Ik kon zo over iedereen heen kijken, er zaten maar een stuk of 5 andere mensen bij iemand op hun nek. Ik viel zo op dat ik op het grote scherm te zien was! :D Dat is wel vaag, dat je opeens jezelf op het grote scherm zie. Ik zwaaide naar mezelf, maar daardoor draaide ik weg van de camera, dus dat zag er heel vaag uit :p
Een paar nummers verder vroeg Ed of iedereen bij iemand anders op z'n schouders wilde gaan zitten, dus ik weer op m'n vaders schouders :) Dat vond ik helemaal niet erg, want doordat ik net even te klein was, moest ik telkens op mijn tenen gaan staan om Ed helemaal te kunnen zien. Ik keek meestal gewoon naar het grote scherm, want die kon ik wel gewoon zien.
Hij heeft allemaal nummers van zijn nieuwe, nog niet uitgebrachte, album gezongen, dus die kon ik nog niet meezingen, maar het is wel heel stoer dat ik die al gehoord heb!
Tijdens SING, het laatste nummer, vroeg hij of we met ons shirt ofzo wilden gaan zwaaien tijdens het whoahoaaaahooo whoaahooaa whaoaaoaa (is logischer als je het luistert :p) en dat heel hard mee schreeuwen. We moesten doorgaan, maakt niet uit wat hij deed. Hij draaide om en liep zo het podium af, wij maar doorgaan. Ik denk dat we wel 3 minuten doorgegaan zijn totdat ik erachter kwam dat hij niet meer terug zou komen..

Mijn vader heeft een groot deel gefilmd, dus hier een filmpje :) (vorige keer dat ik hem probeerde hierin te zetten liep blogger vast en kon ik dit hele pokkestuk weer opnieuw gaan schrijven -.- dus hopen dat ie t nu wel doet)
Nee hij doet t niet..
Misschien een ander filmpje :)

video
Tadaaa, die doet t wel :)

Daarna even wat gegeten, naar John Newman en aan het einde naar Arctic Monkeys geweest :)

KLaaar!!
Ik was hier maandag ofzo al mee begonnen met schrijven, maar ben het daarna gewoon vergeten.. :$ Dus nu een week later, eindelijk de blog post!! :)

Morgen toetsweek.. -.-

xx


4 comments:

  1. Een dakloze Ferrari :') een cabriolet heet dat schat haha x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jaa dat weet ik wel, maar het eerste wat toen in de auto in me opkwam was 'dakloos' :p

      Delete
  2. Omg je had echt naar John Mayer moeten gaan! :o <3 (kom er net achter dat die ook op pinkpop speelde :o) En Bastille was ook wel super gaaf geweest!
    Maar Ed Sheeran ook natuurlijk :) Speelde hij eigenlijk ook The A Team?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, ik wilde eerst ook 3 dagen :$ Maar eigenlijk was het wel beter dat ik maar 1 dag was :) Tussen alle buien door :p
      En jaa, en ook allemaal nieuwe nummers :)

      Delete