Wednesday, 23 July 2014

Italy #25

11 Juli:

Vandaag moesten we om 6 uur ons bed uit, om met de trein van kwart voor 7 naar Venetië te gaan. :/ Het was erg vroeg en koud, maar het helemaal waard! Ik had een shortje aan en gelukkig wel een vest mee, want het was echt heel koud in de trein. 


Toen we 3 uur later eindelijk in Venetië aankwamen keek ik m'n ogen uit. Zo mooi! Het was wel anders dan ik me voorstelde, maar evengoed erg leuk :) We zijn met nogal een omweg, doordat we telkens verdwaalden, naar de Rialto brug gelopen, langs allemaal kraampjes en winkels met supermooie maskers en ouderwetse jurken. 

De Rialtobrug (Lars en ik staan er ergens)

Daarna naar het San Marco plein, en tegen die tijd was echt echt al blafheet. Bij de haven een selfie en poging tot springfoto gemaakt :p

De haven


Thihi ik maakte een selfie en zag dat je mn vader in mn bril zag, dus toen zo'n foto gemaakt :p


Poging tot springfoto :p

Daarna door smalle straatjes gelopen en toen ergens random bij een restaurantje gegeten. We wisten niet hoe groot de pizza's zouden zijn, dus bestelde mijn moeder een pizza en ik de mixed salad. Ik hoopte echt dat er geen vis in zou zitten, wat ik in Barcelona had, dat was echt heel vies. xp
Maar de pizza's waren niet heel groot, dus heb ik geluncht met een bak sla :p Ook best lekker.

Harry Potter straatje :)

Daarna hadden we eigenlijk wel weer genoeg gehad van Venetië, maar ik wilde nog een ansichtkaart sturen en voordat ik het vergeet en de kans niet meer krijg. Maar toen we postzegels gingen halen, kreeg ik een of andere actie postzegel die in oranje postbussen moet en die alleen naar Europa gestuurd kan worden. Maar ik wilde ook een brief aan Rita sturen (Oekraïne) en een brief aan ..?.. *ik weet niet wanneer diegene de brief krijgt* Maar ik had geen pen, en de adressen lagen nog bij de tent.. -.- Dus nu hebben we waarschijnlijk voor niets postzegels gekocht. Misschien dat ik nog ergens zo'n brievenbus tegenkom. 

Voor een typisch Venetiaans winkeltje

Daarna toch nog een ronde in een gondel gedaan, duur, maar wel super leuk!

In de gondola :)

De terugweg was echt heeeeell warm, want er was geen airco in de trein. Toen we bij de tent waren even gegeten en daarna meteen gaan douchen. 

Xx

No comments:

Post a Comment