Wednesday, 10 September 2014

Puck #37

IHeyy,
Afgelopen woensdag, 3 September 2014. Puck, ons konijn, had een hele vieze kont, ze had allemaal poep eraan gesmeerd. Dus mijn moeder en ik probeerden haar te wassen. Dat vond ze verder erg lekker en niet zo erg. Toen mijn moeder haar probeerde een beetje droog te deppen met een handdoek, zag ze, toen ze haar haren een beetje uit elkaar haalde, allemaal maden kruipen. Ze vroeg meteen om een bakje water en een pincet. We probeerden alle maden te pakken te krijgen en in het water te gooien. Maar met elke made die we weghaalden kwamen er weer 10 uit de vacht gekropen. We vonden twee grote wondjes, die de maden waarschijnlijk zelf gegeten hebben, om een weg naar binnen te banen. Toen ze nog een 'madenkolonie' vond, belde ze de dierenarts met de vraag wat ze hier het beste mee kon doen. We moesten eigenlijk meteen langskomen, om te kijken of ze daar nog iets mee konden doen.


Dus wij raceten naar de dierenarts, met Puck. Mijn moeder zei onderweg al dat als de dierenarts zou twijfelen of ze het zou overleven of niet, we haar zouden laten inslapen.
En inderdaad twijfelde de dierenarts. Doordat er al zo veel maden zaten, zouden ze er al een tijdje kunnen zitten. En hebben ze dus genoeg tijd gehad om zich naar binnen te eten. We besloten haar te laten inslapen, omdat haar leven het er anders niet beter op werd. We werden naar een kamertje geleid, waar we afscheid van haar konden nemen. Ik heb haar de hele tijd zitten aaien en gehuild.
Ze kreeg eerst een injectie dat ze zou gaan slapen, en daarna kreeg ze een injectie dat haar hartje zou stoppen met kloppen.. Je zag haar inzakken en op een gegeven moment was ze weg. 

Het is wel beter zo.



Puck was het laatste konijn. We hebben er nu 5 gehad in de afgelopen 10 jaar. Flappy, Fleur, Sjakie, Stacy en Puck. Ze hebben allemaal een fijn leven gehad, een beter leven dan de meeste konijnen.
Op de terugweg stond Halo van Beyoncé, volgens mij, aan op de radio. Dat nummer doet me nu denken aan Puck. Net als Let it be van de Beatles mij doet denken aan Bono.



Xx

1 comment:

  1. Ahhw! This made me cry... Halo is echt een heel mooi nummer en best wel perfect voor dit..! <3
    Hugssssss!

    ReplyDelete