Monday, 9 March 2015

How to: gezond leven

Hey,

Het gaat nu best aardig met het iedere week op maandag posten! Ik denk er ook best veel over, wat ik allemaal wil doen en zeggen :) Ik heb nu al meer het gevoel dat ik ooit een youtuber kan worden, dat lijkt me heel leuk en gaaf namelijk.

Gezond leven 
Gezond leven is best lastig. Nu dat iedereen er weer volop mee bezig is, met de zomer zo voor de deur, lijkt het mij handig om tips en trucs over het gezond leven te delen! Natuurlijk kan ik ze zelf ook gebruiken, wat altijd handig is ;) 

 Tips 

  • Drink voordat je eet. Altijd! Niet een slokje, maar een heel glas (of fles). Hierdoor drink je genoeg en ga je minder eten, omdat je soms geen zin hebt om te drinken. 
  • Ga op tijd naar bed. Niet om 10 uur, nee echt om 9 uur of nog eerder. Ze zeggen dat de uren voor 12 uur het meeste nut hebben. 
    • Dit kan je bereiken door iedere avond net iets eerder naar bed te gaan, zodat je lichaam ook kan wennen aan het vroeg slapen. 
    • Leg je mobiel ergens aan de andere kant van de kamer, waardoor je niet in je bed op je mobiel kan. Ik word zelf nogal afgeleid door mijn mobiel, maar op deze manier heb ik het na 5 minuten in de kou staan wel gezien. Dan leg ik hem weg, kruip mijn warme bedje in en slaap bijna meteen. 
    • Blijf volhouden dat je vroeg kan slapen. Als je iedere keer blijft zeggen dat je 'toch niet slaapt voor 12 uur' kan je dat ook niet, maar dat zit meer tussen je oren dan dat het echt zo is. 
    • Begin op tijd met het klaarmaken voor de volgende dag en naar bed gaan, minimaal een half uur voordat je echt in bed wil liggen. 
  • Als je trek hebt, pak dan een broodje of stukje fruit. Liever een droog broodje dan een broodje met een dikke laag pindakaas, maar soms heb je daar gewoon trek in ;) 
  • Eet veel tijdens je ontbijt. Doordat je bij je ontbijt al veel eet, heb je de rest van de dag minder trek, doordat de bodem in je maag sterk genoeg is om alles tegen te houden (ik weet dat het niet echt zo werkt, maar je hebt in ieder geval minder trek als je genoeg eet tijdens je ontbijt) 
  • Eet langzaam. Pas na een half uur geeft je maag een seintje naar je hersenen dat hij vol zit. Als je veel te snel eet, zit je maag al voor dat half uur vol, maar merk je het niet en prop je hem nog verder vol. 
  • Leg het pak met koek terug in de kast als je 1 koekje hebt gehad. Zo pak je minder snel een tweede, omdat je daarvoor meer moeite moet doen dan wanneer het pak voor je op tafel ligt. 
  • Drink water als je de zogenaamde vervelings-trek hebt. Zo heeft je mond iets te doen en verdwijnt de trek. 
Ik weet dat het niet gezond is, maar het is zo lekker ^^
Trucs:
  • Ga 's ochtends vroeg je bed uit. Dan heb je 's ochtends genoeg tijd om groots te ontbijten en kan je het 's avonds niet afgemaakte huiswerk nog even afmaken. 
  • Ontspan genoeg. Zit niet de hele dag met je hoofd in je mobiel, laptop of boek. Je ogen hebben ook rust nodig. Ga eens lekker in de zon zitten, ogen dicht en genieten. 
  • Maak een sportschema en KOM 'M NA! 
    • Als het niet lukt, is je schema misschien te veel gevraagd. Begin niet al te fanatiek, daardoor zie je er op een gegeven moment de lol niet meer van in. 
    • Of je moet echt een keer boos worden op jezelf en eindelijk een keer iets doen wat je voorgenomen hebt. Ik heb zelf elke keer een hele goede planning (waar meestal veel te veel in staat, maar dat doe ik zelf en dat weet ik), maar kom vaak helemaal nergens aan toe, omdat ik gewoon de halve middag Catfish zit te kijken. Dan moet ik even heel boos worden op mezelf, maar gaat het later wel beter en probeer ik tenminste iets van mijn planning te doen. Ik ben dan helemaal klaar met het laten verslonzen van dingen die ik graag wil en dan doe ik die dingen ook echt. 
  • Zie de lol ervan in, probeer niet al te veel op de weegschaal te staan, maar gewoon blij te zijn met hoe je je voelt. Iedereen heeft wel iets aan zijn of haar lichaam wat hij of zij wil veranderen, maar iedereen heeft ook wel iets waar andere mensen jaloers op zijn. Staar je je niet blind op het lichaam dat je wil hebben, iedereen heeft een ander lichaam en je zal echt nooit hetzelfde lichaam krijgen als een of andere celebrity. 
BE HAPPY WITH WHO YOU ARE

xMarit

No comments:

Post a Comment