Tuesday, 2 June 2015

How to: UUh tja

Heyy,

Ik heb vandaag (voor het eerst! :o) echt geen idee wat ik kan bloggen :p Dus maar even naar inspiratie gezocht, toen vond ik dit account HowToBasic. En toen kreeg ik een idee!!

How to get inspired

Duss hoe je geïnspireerd kan raken (sommige dingen klinken zo raar in het Nederlands). Altijd als ik zin heb in eten, of om iets te maken, kijk ik naar verschillende dingen:
  • Ga rond kijken op Pinterest :) Het is heel inspirerend, ik weet alleen niet of je er een account voor nodig hebt. Maar alsnog, die heb je zo aangemaakt en het is zo verslavend dat het op een gegeven moment niet leuk meer is zonder account. Ik heb alleen wel dat ik veel dingen die ik 'gepint' heb, vergeet. Maar dat verhelp je weer door vaker op je eigen 'moodboards' te kijken.
  • Zoek op youtube verschillende filmpjes over het onderwerp waar je op dat moment zin in heb. 
  • Ik vond vandaag heel toevallig een filmpje van Carrie Hope Fletcher (van 2 of 3 posts terug) 'The one when I'm inspired'. Echt raar, want ik begon gisteren aan deze post, en opeens vind ik er vandaag een filmpje over :p Maar Carrie kwam met een aantal sites aan, waar zij geïnspireerd van raakt, ik heb ze geprobeerd en het werkt allemaal echt! De eerste is The quiet place project. Er zijn hier verschillende 'kamers' waar je echt even rustig kan nadenken. 
  • De tweede is StumbleUpon. Dit is een website waar je en account voor moet aanmaken, en dat heb ik gedaan, dus kan ik al meer vertellen ;) Je moet voordat je begint je interesses aangeven. Daar gaat StumbleUpon dan allemaal verschillende dingen bij vinden, die je kan liken als je ze leuk vind en unliken als je ze niet leuk vind. Het gaat echt van het een naar het ander, ik heb nu een 'teken' youtube filmpje gezien, muziek uit 2005 beluisterd, een artikel over een gemummificeerde buddha gelezen, en ik ben net 5 minuten bezig! Je raakt hier zeker geïnspireerd door!
  • De derde en laatste tip van Carrie wilde ik ook geven. Tumblr. Ik denk dat iedereen wel weet wat voor site dit is. Je kan hier echt alles vinden!! 
Tja dat was hem eigenlijk wel zo'n beetje. Verder kijk ik soms films als inspiratie bron, of lees ik boeken. xMarit

No comments:

Post a Comment